De mai bine de 20 de ani mediez informatii. Chiar daca forma pe care acestea o iau este diferita (scrisa, video, live), esenta ramane aceeasi. Iau ce e mai bun dintr-o parte si o transmit in alta parte, in cea mai de impact versiune posibila. Ce mi-a venit sa spun asta? Din marea bucurie de a constientiza acest lucru!
Am avut recent un moment de reevaluare profesionala, pentru a-mi defini cat mai clar si succint posibil acel rol pe care l-am avut de-a lungul anilor in cadrul celor mai frumoase proiecte care mi s-au propus, care ma reprezinta, pasioneaza si la care, atata vreme cat continui sa primesc propuneri in acelasi sens, probabil ca ma pricep bine. Exercitiul a venit ca urmare a lecturarii, pentru a nu stiu cata oara, a unui articol despre importanta crearii unui „elevator pitch”. As fi putut sa il ignor si de aceasta data, daca la un training recent, la care am avut o tema similara, feed-back-ul grupului in care ma aflam nu ar fi fost, in ceea ce ma priveste, ca formularile mele, brodate cu maiestrie, credeam eu, consultant in comunicare senior, vorba aceea, nu transmiteau clar si nici convingator ceea ce fac.
Lectia numarul 1 – informatia pe care o gasim pe Google, in articole sau in carti ne ajuta pana la un punct. Pasul catre calitate este facut in spatiul real, la cursuri, evenimente etc.
Lectia numarul 2 – oricata experienta ai avea, cere feed-back!
Asa a aparut sintagma “mediator de informatii”. Fie ca iau interviuri cararora ulterior le dau o forma scrisa, fie ca mi se incredinteaza un proiect care trebuie sa cuprinda esenta unui public, spre a fi transmisa altui public, abilitatile solicitate sunt aceleasi.
Pentru ca indeplinesc in paralel, mai multe roluri (jurnalist, consultant media si comunicare, consultant branding personal, trainer, moderator etc.), a fost un demers necesar. Pana la urma, ce esti tu??!, m-am intrebat, frustrata, dintr-o nevoie de a-mi gasi o “cutiuta” exterioara care sa mi se potriveasca, pentru a le fi mai usor celor din jur care ma cunosc mai putin sa aiba repere despre competentele mele, dar sa imi serveasca si mie pentru o mai buna organizare a “cutiutelor” mele interioare.
Ce mare lucru, ati spune, e plina Romania de jurnalisti deveniti consultanti PR! In functie de specificul gazetei la care a scris, fiecare ziarist isi cizeleaza competente diferite – unul, ochiul pentru investigatii, altul – cel pentru lobby si tot asa. In cazul meu, cred ca ochiul acesta a vazut si vede in continuare frumosul din oameni, ceea ce are de oferit fiecare pretios, unic, memorabil.
Lectia numarul 3 – ceea ce faci nu trebuie sa fie exprimat printr-o titulatura standard, lucru de altfel imposibil in cazul in care activitatea ta are cateva directii, mai mult sau mai putin similare. Un mic exercitiu de creativitate poate fi de ajutor!
Apoi, pentru ca toata lumea face lucruri speciale si de succes, eu am renuntat la ele. Adica la a le transmite in aceasta forma. Pasiunea pentru meseria noastra ne poate ademeni sa o inghesuim in sabloane, atunci cand o punem in cuvinte. Sabloane vagi, de lemn si care se gasesc pe toate drumurile, mai bine zis pe toate profilele de LinkedIn. Sunt pasionat sa descopar ce este mai bun in oameni, Te ajut sa iti atingi potentialul maxim – sunt promisiuni care, poate, acum 10 ani ar fi sunat atragator si diferentiator. In piata aglomerata de consultanti de comunicare, coachi, oameni de vanzari, specialisti in dezvoltare personala etc., gasirea unui „elevator pitch” se poate dovedi a fi un demers care solicita ceva munca.
Lectia numarul 4 – nu te indragosti de prima varianta de „elevator pitch” pe care o asterni pe hartie. Scrie si rescrie pana cand esti 100% multumit si… diferit!
Al meu a luat aceasta forma: My purpose is to be the best mediator of information that assists a company/a project to interact with its public; I support people and businesses to communicate about what they do, in order to stand out on the market and attract the attention of their public, through tailor-made solutions. / Scopul meu este sa fiu cel mai bun mediator de informatii care asista o companie / un proiect in interactiunea cu publicul sau. Acompaniez persoane si afaceri pentru a vorbi despre ele astfel incat vocea lor sa fie auzita in piata si sa atraga atentia publicului lor, prin solutii special create pentru fiecare. Oare cum vi se pare?