Ore de la care nu iti vine sa chiulesti

Orele de latina din liceu, cu infricosatoarea Scortescu (va rog sa ma iertati, doamna profesoara), nu au trezit in mine dorita de a chiuli, asa cum au facut-o cursurile de teorie de la scoala auto.

Prin contrast, am urmat, in vara, un mini-curs de condus, in cadrului unui eveniment BMW Driving Experience – Ladies Only, unde am fost onorata sa pot participa, luandu-mi cu sarg notite (deprindere data de anii de jurnalism si care ma ajuta in orice situatie profesionala sau context de dezvoltare personala). Iata cum lucrurile pot fi duse la un nivel de inalta clasa, indiferent de domeniu, datorita calitatii informatiei livrate si a modului in care aceasta este transmisa.

Sigur ca masinile pe care am avut ocazia de a aplica teoria in practica dar si compania doamnelor alese care mi-au fost colege au avut o contributie importanta la parerea de rau pe care am avut-o atunci cand cursul a luat sfarsit si la zambetul larg care mi-a fost accesoriu pana la sfarsitul zilei.

Am primit recent fotografiile realizate in timpul acestui eveniment, moment care mi-a dat impulsul de a revizui notitele luate atunci. Inainte de a impartasi cu voi ideile care mi s-au parut esentiale, simt nevoia unei foto-explicatii, avand in vedere ca nu mi-as fi imaginat niciodata ca voi fi la volanul masinii aflate chiar in deschiderea unei coloane de doamne sofisticate si rafinate, si ma refer la mandrele modele de masini pe care ne-am “jucat” o jumatate de zi la Palatul Mogosoaia si de care ne-am bucurat ca niste copii. Asa ca foto-explicatia mea ar putea fi: Viseaza cat mai sus, ca s-ar putea sa se indeplineasca:)

BMW7

Revenind cu picioarele pe pamant si la lucrurile de care este bine sa tinem cont cand suntem in trafic, iata ce am aflat sau mi-am amintit in timpul unuia dintre modulele BMW Driver Training, astfel incat sa ne bucuram de control, siguranta si confort atunci cand suntem la volan:

  1. Reglarea scaunului:
    – distanta recomandata dintre plafon si cap este de o palma;
    – scaunul trebuie sa fie suficient de in fata incat piciorul sa ramana in unghi atunci cand apasa ambreiajul sau frana, si nu intins;
    – spatarul trebuie sa fie in pozitie de 90 de grade sau usor lasat pe spate;
    – volanul este reglat astfel incat sa punem vedea toate informatiile de la bord; el se afla la 30-40 cm de piept, aceasta fiind distanta optima pentru a beneficia de protectia oferita de airbag;
    – tetiera trebuie reglata astfel incat linia ochilor sa se afle la mijlocul acesteia;
    – pasagerul din dreapta este bine sa stea cat mai jos si mai in spate.
  2. In situatia unei frane de urgenta, pedala de frana trebuie apasata cat mai mult din prima si piciorul se mentine pe pedala apasata la maxim pana cand opreste masina;
  3. Aveti o amuleta suspendata de oglinda retrovizoare? Este bine sa o indepartati, ca de altfel orice element aflat in zona parbrizului si menit sa distraga atentia de la volan – odorizante, figurine etc.
  4. Cauciucurile de iarna noi se pun pe spate, indiferent de tipul de tractiune al masinii.