Madi Radulescu: Brandul personal impinge lucrurile inainte

Convingerea mea este ca numele reprezinta una dintre cele mai importante resurse ale unui profesionist, purtand cu sine avantaje extrem de concrete.

Am resimtit beneficiul brandului personal atunci cand am decis, intr-o vara, cand nu creste nici iarba, in plina criza, sa las in urma confortul unei meserii cu o expunere valoroasa, presa, pentru a incerca sa “misc muntii” pe cont propriu, ca si consultant in comunicare.

Pentru ca am trait direct experienta a ceea ce inseamna brandul personal si pentru ca acesta este despre oameni, oameni valorosi precum aceia pe care am avut ocazia sa ii cunosc in ultimii 18 ani – specialisti, antreprenori, traineri, consultanti – m-am gandit sa aflu de la ei care este rolul pe care considera ca il are numele lor in activitatea lor profesionala.

Pe Madi Radulescu, Managing Partner MMM Consulting si Executive Coach, am cunoscut-o acum multi ani, la un eveniment de afaceri. Nu am schimbat doua vorbe, dar modul in care aducea viata in fiecare interactiune a vorbit puternic cand mi-am conturat o imagine despre ea. Acum, multi ani mai tarziu, am invitat-o sa schimbam cateva vorbe despre brandul personal.

De multe ori, brandul personal al antreprenorului trage dupa sine afacerea. Cat de mult conteaza in proiectele MMM Consulting numele Madi Radulescu?
Inseamna mult: este brandul fondatorului si atrage credibilitate. Dar pot spune ca acum conteaza mai putin decat conta acum 5-6 ani cand, eu insami, chiar cu un brand puternic, trebuia inca sa conving partenerii de valoarea alegerilor mele in echipa, de valoarea oamenilor cu care lucrez. Pe masura ce nu numai eu dar si colegii mei am confirmat asteptarile, am inceput impreuna sa construim brandul companiei. Mai ales in servicii, in care ceea ce faci tu personal, interactiunea ta personala cu oamenii face diferenta, brandul personal este foarte important. De aceea ii incurajez pe fiecare dintre colegii mei sa isi dezvolte un brand personal puternic.

Cu toate ca au ajuns in varf din punct de vedere al succesului si imaginii, sunt antreprenori de elita cel putin la fel de activi in campaniile de promovare ale companiilor lor (de exemplu Richard Branson). De ce crezi ca nu deleaga? Si de ce mentin ritmul (o expresie care stiu ca iti este draga)?
La Richard Branson nu este o chestiune de delegare. Richard Branson deleaga enorm, lucreaza pe baza de incredere si are o filozofie puternic umana. Are peste 400 de companii in care este implicat si ceea ce face Branson este sa conduca prin exemplul personal, este aproape de fiecare proiect important, este cel care mentine si da directie si entuziasm oamenilor, transforma prin prezenta sa tot ceea ce i se apropie si personal cred ca este unul dintre liderii din comportamentul caruia lipseste demagogia. Branson isi traieste viata si businessul prin prezenta si daca imaginea sa dezvolta, atunci nu ezita sa o foloseasca. Dar el da girul initiativelor oamenilor cu care lucreaza prin prezenta. „Le tine spatele”, mai pe romaneste.

Esti unul dintre putinii antreprenori care isi incurajeaza echipa sa isi construiasca un brand personal. De ce?
Spuneam si mai devreme, noi lucram intr-un domeniu care creeaza, proiecteaza, modeleaza. Nu numai eu trebuie sa ofer profesionalism, calitate, incredere. Toti colegii mei trebuie sa faca asta. Sa iti asumi misiunea de Arhitect al Invatarii inseamna sa gandesti, sa actionezi la unison cu clientul tau, cu colegii tai. Trebuie sa fii recunoscut ca si profesionist, deci sa iti dezvolti brand personal. Daca doar eu as fi vizibila in echipa… as fi doar un alt freelancer cu ceva personal care sa ii faca treburile administrative. Intr-un business ca al meu, cu filozofia mea si cu ceea ce vrem sa le oferim clientilor nostri, este nevoie ca fiecare sa fim un brand personal, cu identitate proprie, cu particularitati si cu aliniere in gandire si abordare.

Cat de sensibile sunt companiile din Romania la brandul personal al furnizorilor? Cat de mult conteaza in luarea deciziei pentru colaborarea pentru un proiect si de ce crezi ca se intampla acest lucru?
Conteaza foarte mult. Si este normal sa fie asa. Un trainer, un consultant, un coach nu se poate multiplica. Esti ceea ce esti, ceea ce dovedesti ca esti in mod repetat. Increderea se castiga si se pastreaza. Avem de exemplu clienti care ne cunosc mai putin sau deloc si care ne cer demo-uri. Cei care stiu ce facem si cine suntem, chiar daca nu am mai lucrat impreuna, vor porni la drum fara a ne cere dovezi suplimentare. Asta aduce brandul personal. Pentru toata lumea este mult mai usor.

Lucrezi mult cu top manageri. Unde consideri ca intervine brandul personal in gradul de influenta si in „jocurile politice” care au loc in interiorul unei companii?
Nu conteaza ca esti consultant, trainer sau manager. Brandul personal te ajuta sa gasesti sau sa construiesti un proiect mai bun, un job mai bun, o cariera mai frumoasa. Politica in organizatie exista si nu o putem nega. Daca are tenta negativa, nu mai conteaza nici un brand personal. Daca insa discutam de influenta catre obtinerea rezultatelor si a succesului, utilizarea brandului tau de om de succes impinge lucrurile inainte. Deci fiecare om care lucreaza cu oameni si conduce oameni ar trebui sa se gandeasca la un brand personal. La un produs vorbim de Oferta unica de vanzare. Acel ceva care te face sa alegi. Si la oameni este similar.