Intre pantofii „sleampati” si cei fara cusur

La evenimentele de afaceri la care particip, imi place sa observ accesoriile participantilor. Ma delectez, in cazul doamnelor, cu toata „gama” (bijuterii, pantofi, geanta), iar in al domnilor, in principal, cu pantofii.

Daca este un aspect care imi tulbura cel mai mult simtul estetic, acesta este al pantofilor domnilor. Nu al tuturor, sa fim bine intelesi. Sunt chiar bucuroasa sa observ ca, de la un an la altul, este evidenta o imbunatire, data de atentia pentru aspectele legate de vestimentatie care se manifesta tot mai clar si in cazul lor.

De ce nu las eu consultantii vestimentari sa se auto-sesizeze si sa ia masuri? Si, pana la urma, nu e superficial sa ne „blocam” intr-o pereche de pantofi in alegerea carora inspiratia a fost la mare distanta de posesor?

Am relut recent vizionarea serialului „Suits”. Unul dintre aspectele la care ma uit cu placere este eleganta impecabila a personajelor principale. Ce diferenta, ca imagine, intre Mike Ross, la inceputul seriei si cel care asculta povata mentorului sau, Hervey Specter, printre ale carui prime sfaturi date este sa viziteze de urgenta croitorul lui personal! Ii cred mai degraba pe ei, cand discuta despre tranzactiile de milioane de euro pe care le asista, decat daca ar fi fost niste personaje in costume cu umerii usor mai largi si pantofi cu linii si cusaturi mediocre, care se regasesc, din pacate, in dintre magazinele din Romania. Stiu, e o jungla out there, si o spun la propriu, pentru ca ma sperii de-a binelea si eu de ceea ce vad, cand fac cate o tura prin vreun mall.

Sigur ca e usor sa arati ca scos din cutie imbracat in Tom Ford, Prada sau Armani, asa cum se intampla in cazul lui Harvey, Mike si Louis, ati putea spune. Nimic mai adevarat, desi nu este o garantie, vezi Donald Trump, care, cu tot luxul din lume, nu isi poate cumpara stilul si eleganta.

Concluzia? Cel mai mare impact asupra oamenilor o are emotia pe care au simtit-o in prezenta ta: respect, admiratie, inspiratie. O imagine corecta isi are contributia sa la aceste stari. Este unul dintre motivele care o face un aspect important in construirea brandului personal.