Culorile vii imbraca frumos o mana de fier

Apropierea evenimentului Timisoara Business Days, editie la care voi participa si de aceasta data ca moderator si consultant in comunicare, ma inspira sa scriu azi despre un aspect a carui importanta se multiplica atunci cand sunt sute de ochi care il privesc sau, eventual, il “toaca marunt”: tinuta.

Expunerea  in fata publicului a fost pentru mine o aruncare intr-un proces accelerat de dezvoltare personala, bazat pe invatare imediata si din proprie experienta, care atinge multe planuri: de la un  management mai bun al emotiilor, constientizarea posturii, exersarea spontaneitatii pana la, ei bine, evolutia garderobei personale.

Stiti tentatia aceea de a arunca rapid ceva pe tine inainte de a merge la birou, considerand alte lucruri ca fiind mult mai importante – proiectele, dead-line-urile, sedintele, ideile etc.? Rolul de moderator in cadrul workshop-urilor Business Days si cel de realizator de interviuri video cu speakerii evenimentului m-au smuls din relaxarea vestimentara inerenta, poate, atunci cand, in activitatea de zi cu zi, stai ascuns in spatele calculatorului. Cei doi ani de colaborare cu acest eveniment mi-au pus in fata, la fiecare editie, prin fotografiile si filmarile realizate, o oglinda in care nu s-au vazut proiectele, ideile, creativitatea, ci altceva – tinuta si atitudinea. Si abia atunci am simtit pe propria piele cum hainele pot influenta atitudinea, teorie pe care o auzeam repetata de ani de zile, fara sa rezonez cu ea si fara sa ii inteleg “de ce”-ul. Fara sa isi propuna acest lucru, cred ca un eveniment de afaceri de o asemenea amploare are impact inclusiv la nivelul dezvoltarii imaginii personale a fiecarui participant, fie care este speaker, fie ca este prezent pentru networking, pentru ca expunerea la un mediu nou, de elita ne incurajeaza sa ne uitam la atent la noi si sa ne slefuim laturi ale personalitatii lasate, poate, pana atunci in umbra.

Pentru a actiona documentat si in cunostinta de cauza pentru 31 martie si 1 aprilie, cand se va desfasura Timisoara Business Days, am selectat cateva fotografii ale unor femei din mediul pe afaceri international pe care le admir, pentru a vedea care sunt alegerile lor vestimentare intr-un context de “public speaking”. Ma abtin de la comentarii, avand in vedere ca nu sunt un cunoscator in ale modei, pot spune doar ca am privit cu placere aceste fotografii! Am remarcat cu bucurie ca noul motto al doamnelor din elita business-ului mondial ar putea fi “Culorile vii imbraca frumos o mana de fier”.

Cum vi se par Marissa Mayer, Melinda Gates, Sheryl Sandberg si Arianna Huffington?