Vi s-a intamplat ca o simpla intrebare adresata de cineva sa va schimbe, cumva, viata? De la o astfel de intrebare incepe povestea mea si a pasiunii pentru brandul personal.
Eram intr-o discutie cu un drag prieten (buna, sper ca te recunosti), in perioada in care lucram, inca, in presa de afaceri. Era la inceputurile sale ca antreprenor si intrebarea lui a sunat cam asa: “Cand imi dai si mie consultanta pentru brandul meu personal?” M-a repozitionat complet fata de ce stiam, fata de perspectivele mele de cariera. “Eu?!”. Ii multumesc pentru explicatia lui care mi-a deschis ochii catre unul dintre acele puncte “oarbe” din noi in care se ascund lucruri frumoase, doar sa avem sansa sa le descoperim: “Pai daca nu tu, care ai intervievat sute de manageri si antreprenori de succes, atunci cine?”
Mult timp m-am gandit la aceasta tema ca si potential de dezvoltare pentru mine. M-am blocat o vreme in teorii. Elev silitor, simteam nevoia de manuale, de scheme, de sfaturi date de altii. Dupa care mi-am dat seama ca experienta si viata sunt cei mai buni profesori. Si ca daca un manual poate fi citit si reprodus de oricine, experienta este o chestiune personala, unica si care poate aduce valoare si inspira.
Brandul personal este o punte intre doua lucruri care ma pasioneaza de mica – oamenii si comunicarea. In lumea vedetelor, este cel care le pune painea pe masa. In lumea oamenilor de afaceri, ar putea fi la fel, doar ca sunt, inca, putini care constientizeaza acest lucru.
Am sustinut la inceputul lunii iunie work-shop-meu, Brandul “TU” pentru succes in afaceri, pentru comunitatea Empower. Reactia unuia dintre participanti mi-a dat satisfactia utilitatii discutiei noastre si a impactului pe care o poate avea, pe termen lung, asupra cuiva, asa cum a avut si pentru mine, la vremea ei o astfel de constientizare: “Sunt lucruri din mine despre care habar nu aveam si mi-am dat seama ca le am si ca le pot slefui”.
Fie ca suntem angajati, fie ca suntem specialisti sau antreprenori, avem cu noi, permanent, o resursa pe care este posibil ca o ignoram, pentru ca nu ne dam seama de ea. Aceasta resursa este chiar imaginea noastra. Imi povestea cineva la un moment dat ca feed-back-ul pe care l-a primit in cadrul companiei unde lucreaza este ca nu poate fi promovat pentru ca nu este suficient de vizibil.
Citeam zilele trecute un mesaj pe LinkedIn atat de adevarat – “daca tu nu vorbesti despre tine, nimeni nu va sta sa descopere si sa inteleaga ceea ce faci”. Poti decide sa investesti in EU SRL sau sa il ignori. Este ca o firma care exista, dar care este lasata cumva de izbeliste. Oare ce se va intampla cu ea in cazul in care continui asa?