Business people with question mark on boards

7 ani de efort entuziast si rare scoateri din priza (stiti starea aceea cand si noaptea visezi solutii si te trezesti pentru a lua notite) pentru construirea si dezvoltarea unuia dintre cele mai frumoase proiecte din online-ul romanesc mi-au creat, inerent, un brand personal. Nu a fost o constructie constienta nici chiar dupa ce am primit la redactie, la un moment dat, o invitatie in atentia Evei Tudor.

Avand oportunitatea de a cunoaste constant manageri si antreprenori, gratie activitatii de jurnalist si comunicator, imi dau seama ca multi dintre acestia au acelasi sindrom, al performantei necomunicate, al brandului personal neglijat, care se construieste, totusi, cu sau fara voia lor. In cazul meu, am avut noroc, domeniul m-a ajutat, expunerea publica atunci cand lucrezi in presa fiind inerenta. Insa in cazul celor care trudesc si fac lucruri admirabile in domenii precum IT, avocatura, medicina, constructii si multe altele, brandul personal ramane un as in maneca ignorat. Este ca si cum ai avea chiar langa tine o valuta forte pe care neglijezi sa o tranzactionezi. Si totusi, poate este cel mai stabil capital pe care un profesionist se poate baza in aceasta perioada, in care contextul in care activam este atat de fluid, este brandul personal. Primele argumente care imi vin in minte sunt:

  1. Nu stiu cum sa o spun altfel, astfel ca o voi face direct: unui lider credibil i se deschid mai usor usi. Poate vrea sa lanseze o afacere, poate este in cautarea unor parteneri de afaceri, poate este un manager care isi doreste sa promoveze sau sa intre in vizorul unor head-hunteri. Increderea este in topul criteriilor tuturor atunci cand ne dorim sa facem echipa cu cineva. Si ne este mai usor sa o identificam printre cei care si-au dedicat timp si energie pentru a transmite aceasta valoare asociata cu numele lor in mediul de business si in presa.
  1. Un proiect, o companie, un produs pot avea succes azi, insa mai putin maine. Ceea ce ne ramane fiecaruia dintre noi, indiferent de evolutia pietei, si avem permanent alaturi, este imaginea noastra: ceea ce colaboratorii stiu despre noi, valorile noastre comunicate, personalitatea noastra. De exemplu presa in Romania cunoaste constant rasturnari neasteptate de situatie: falimente, preluari, inchideri de publicatii. Jurnalisti valorosi au fost pusi poate in situatia ca „de saptamana viitoare” sa isi caute de lucru, pentru ca titlul unde lucrau nu mai avea bani sa le plateasca salariile. M-am bucurat de fiecare data sa regasesc „numele”, pe cei care au stiut sa se faca mai vizibili, in echipele de lansare sau conducere a altor proiecte media.
  2. Imaginea liderului da „suflet” unui brand. Cu cat o corporatie este mai mare, cu atat mai greoi este procesul de reinventare. Un lider dispus sa isi expuna public imaginea poate contribui la dinamizarea companiei. Ca simplu utilizator, devin tot mai interesata de activitatea Yahoo, datorita Marissei Mayer, Presedinte si CEO, ale carei aparitii in presa internationala sunt imposibil de ignorat. Nu imi amintesc acum vreo alta doamna CEO care sa fi trecut puntea atat de indraznet catre lumea life-style, pozand pentru un editorial superglam publicat recent in revista Vogue. Parca si imaginea Yahoo mi se pare mai actuala, mai dinamica.

    Articol publicat pe blogul Business Days