Personal-Branding

Cunosc oameni de o calitate speciata, atat din punct de vedere profesional, cat si personal. Marele lor “defect” este acela ca sunt atat de seriosi si modesti, incat isi vad de munca lor si nu acorda atentie faptului ca, pe masura ce trece fiecare zi si fiecare reusita, rateaza o oportunitate de a pune o caramida la construirea imaginii lor. Cu mare amaraciune stiu de la astfel de oameni ca, atunci cand vine momentul unei promovari in cadrul companiei, altii sunt preferati in locul lor, cei care au stiut sa comunice intern, sustinut, despre ei si valoarea lor.

Superficial? Poate. De inteles? Cu siguranta. Am format si mentorat echipe si in deciziile pe care le-am luat cand am alocat un proiect unei anumite persoane am tinut cont de ceea ce stiam despre aceasta, nu doar sub aspectul performantelor profesionale, cat si in ceea ce priveste personalitatea sa, afinitatile pe care le are, stil de lucru etc. Lucruri pe care nu le puteam afla decat direct de la sursa, in functie de ceea ce imi transmitea persoana respectiva cu fiecare interactiune.

Unui manager care are in subordine zeci, sute de oameni ii este imposibil sa aiba o imagine despre fiecare dintre acestia, daca nu este ajutat. Desigur ca ii va fi mult mai usor sa identifice potentialul de dezvoltare al celor pe care ii cunoaste mai bine, despre care stie ca isi doresc si sunt pregatiti sa isi asume mai multe responsabilitati. Si, automat, va avea mai multa incredere in ei.

Din perspectiva imaginii, o realizare despre care nu comunici nu exista. Ganditi-va la un brand preferat de haine – daca acesta nu ar transmite date despre cifrele sale de vanzari, despre noile magazine deschise, despre faptul ca produsele sunt create din bumbac bio, sa zicem, ati sti toate acestea? Cel mai probabil ca nu!

Ce e de facut?  Iata 5 idei simple, pe care le puteti integra usor in programul zilei, incepand de acum:

  1. Ganditi-va cum anume puteti aduce valoare unui coleg azi – cu o incurajare, o idee, o mana de ajutor, un zambet, o invitatie la masa.
  2. Deveniti constient de prezenta dvs. la birou, de impactul ei si vedeti daca o puteti imbunatati – ce energie aduceti in cadrul echipei, pentru ce sunteti cel mai mult apreciati si recunoscuti, in mod curent, de colegi si sefi?
  3. Ce transmite tinuta dvs. de azi? Este adecvata pozitiei pe care o vizati? Daca v-ati face o fotografie, cum ati descrie persoana pe care o vedeti?
  4. Cand aveti o intalnire cu un client important, anuntati-o pe FaceBook; eventual, daca va permite contextul, cereti permisiunea clientului sa va faceti impreuna o fotografie, care sa insoteasca mesajul.
  5. Cand lucrati la ceva nou, interesant sau provocator sau ati descoperit o perspectiva interesanta, ce va ajuta / va dezvolta din punct de vedere profesional, anuntati revelatia pe FaceBook – le poate fi de ajutor si colegilor.