video

Brandul de angajator este un subiect aflat de multi ani pe lista prioritatilor de comunicare de HR ale companiilor. In alte tari, nu si in Romania.

Motivele atentiei companiilor fata de imaginea lor ca angajatori sunt unele cat se poate de justificate, dincolo de aspectul inspirational al unei comunicari in aceasta directie. Date citate de Harvard Business Review arata o scadere cu 36% a bazei de talente raportata de angajatorii globali, iar in 2015, 73% dintre CEOs care au raspuns unui alt studiu, s-au declarat ingrijorati de disponibilitatea abilitatilor cheie pe piata muncii.

In plan local, filialele companiilor multinationale, nemaivorbind de companiile romanesti, inca se uita la acest concept ca la unul nice to have, dar care lasa, ca se construieste, cumva, de la sine si nu trebuie sa investim in el atentie, timp, bugete si alte resurse. Asta atunci cand nu cred ca brandul de angajator inseamna cateva afise lipite prin universitati. Desigur ca sunt si companii, rara avis, care trateaza cu multa seriozitate acest aspect, rezultatele fiind pe masura: sunt in topurile celor mai dezirabili angajatori si atrag candidati campioni.

Astazi m-am simtit inspirata sa va propun, ca tema de gandire, unul dintre instrumentele anului 2017 in materie de brand de angajator: videoclipul. “Frunzarind” Google, am descoperit cateva argumente bazate de cifre. In medie, rata de aplicare la un anunt de angajare creste cu 34% daca acesta este insotit de un filmulet. In 2014, se estima ca, pana in 2016, jumatate din companiile din Statele Unite vor folosi filmuletele in procesul de atragere a talentelor.

In orice proiect de continut, fie el si video, totul porneste de la concept. Am analizat mai multe filmulete create de companii pentru a vorbi despre ele, din perspectiva de angajatori, si am identificat cateva tipuri de concepte in jurul carora acestea au fost construite. In plus, m-am bucurat sa observ ca multe dintre acestea se bazeaza pe interviuri, fie ca persoana care realizeaza interviul apare si ea in cadru, fie ca nu.

Perspectivele de la care poti porni atunci cand ai in vedere o campanie de employer branding sustinuta de videoclipuri sunt numeroase, important este ca aceasta sa fie autentica, memorabila si relevanta, atat pentru tine, ca angajator, cat si pentru publicul caruia vrei sa i te adresezi:

– Poate fi un discurs despre sens, impact si comunitate, asa cum este abordarea celor de la FaceBook, in materialul Connecting the world takes every one of us”:

Poti alege o formula simpla, aceea a realizarii de testimoniale pe baza unor interviuri cu angajati, pe care o regasim in acest video de recrutare al celor de la Google:

Poti surprinde, folosind, de exemplu, tehnica factorului surpriza si a comparatiei, ca in cazul „Why choose KPMG”:

Cand ai multe motive de lauda, un video “de atmosfera” (si ce atmosfera!) este o alegere potrivita, ca in cazul „Inside HubSpot”:

Niciodata nu dai gresi cand alegi perspectiva inspirationala, dupa cum te poti convinge urmarind „Your Wishes Delivered: Driver for a Day (UPS)”:

https://www.youtube.com/watch?v=0IsL5AMqLMY

In cazul in care ai trac in fata camerei, o solutie creativa poate scoate mesajul din anonimat, vezi „Working at Dropbox”:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=112&v=-ZuxQcp84o0

– Cu autenticitate si sinceritate, despre valori si asteptari – iata ingredientele unei comunicari de impact, prezente in acest film de recrutare al celor de la Apple: